Jakie błędy popełniamy w pozycjonowaniu stron internetowych?

błędy w pozycjonowaniuPrezentujemy Państwu drugą część naszego artykułu, dotyczącego najistotniejszych, a jednocześnie najczęściej popełnianych błędów, jakie wykonują ludzie, zajmujący się pozycjonowaniem stron. Będzie to sześć ostatnich wad, które mogą drogo kosztować każdego, kto pragnie nieco poprawić widoczność swojej witryny internetowej, bądź też stara się o wyższą pozycję w wynikach wyświetleń swojej firmy. Także specjaliści branży SEO nie zawsze zdołają uchronić się przed owymi błędami. A mogą one sprawić, że nasze zamierzenia odniosą odwrotny od zamierzonego skutek – sprawią, że zamiast podwyższyć się, nasza pozycja spadnie. My zaś możemy musieć płacić karę za nieuczciwe działania w sieci i nieregulaminowe postępowanie w marketingu internetowym.

Pamiętajmy więc o tych kilku szczegółach:

1. Wymiana linków

Warto mieć linki do własnej strony z wielu serwisów: z tych o wysokim PR i tych z PR=2, 1 a nawet 0. Istotne jest również, by strony, które do nas linkują, posiadały podobną do naszej tematykę. A jakich stron bezwzględnie unikać? Oczywiście tych, które mogłyby przysporzyć nam kłopotów i z którymi powiązań wolelibyśmy uniknąć. Chodzi więc o wszelkiego rodzaju strony o tematyce erotycznej i takiej, gdzie treści generowane są w sposób automatyczny. Jeśli wyszukiwarki odnajdą te powiązania, mogą i naszą stronę uznać za szkodliwą. Sprawi to jedynie, że znajdziemy się w samym dole listy rankingowej – a przecież o kompletnie inną rzecz nam chodziło! Aby link był cokolwiek dla nas wart, musi podążyć za nim pajączek wyszukiwarki - nie może być więc zablokowany poleceniem nofollow.

2.: Wzajemne linkowanie

Wzajemne linkowanie oznacza, że dwie strony internetowe linkują do siebie nawzajem. Takie działanie również przynosi zupełnie odwrotny od zamierzonego skutek! Google domyśla się bowiem, że nie są to linki naturalne tylko „umawiane”. Można to ominąć, jednak należy zadbać, by dwie strony nigdy nie linkowały bezpośrednio do siebie, a co najwyżej do swoich podstron. Warto stosować się do zasady "a-b,b-c,c-a". Co ona oznacza? Serwis "a" linkuje do "b", serwis "b" do "c", a następnie "c" do "a".

3. Ograniczony dostęp do serwisu

Jeśli część naszej strony internetowej jest zablokowana hasłem, oznacza to, że wyszukiwarka tam nie zajrzy. Nie zweryfikuje zatem treści, którą owa witryna zawiera, ale jednocześnie nie będzie żadnym ułatwieniem w pozycjonowaniu. Ta zablokowana treść nie będzie miała po prostu znaczenia, jako że wszelkie zawarte w niej słowa kluczowe również nie będą odczytywane przez system.

błędy w seo4. Kiepski serwer

Wyszukiwarki zwracają wielką uwagę na szybkość ładowania strony. Nie korzystajmy zatem z darmowego hostingu, bo może zmniejszyć atrakcyjność nawet bardzo dobrej jakościowo strony.

5. Zaplecze na jednym serwerze

Im bardziej różnią się adresy IP serwerów, które linkują do naszej strony, tym lepiej dla pozycji naszej witryny w rankingu. Dlatego nie bójmy się korzystać z różnych stron – także tych z zaplecza darmowego hostingu oraz subdomen.

6. Zlecenie pozycjonowania amatorom

Branża SEO rządzi się swoimi prawami. Pozycjonowanie nie może być tanie, ponieważ zajmujący się nim ludzie wkładają bardzo wiele pracy w tworzenie odpowiedniej treści oraz prowadzenie szeroko zakrojonego marketingu internetowego. Nie powierzajmy tych działań amatorom – specjaliści zrobią to lepiej.