Jakich błędów unikać podczas pozycjonowania?

błędy w pozycjonowaniu Niewiele czynności można wykonać nie popełniając żadnych błędów, trudno więc dziwić się, że zdarzają się one również podczas pozycjonowania. Należy jednak liczyć się z tym, że w tym konkretnym przypadku błędy mogą okazać się wyjątkowo kosztowne. Jakich należy więc unikać w pierwszej kolejności? Lista potknięć pozycjonerów jest długa, jedno z pierwszych miejsc zajmuje na niej zaś stosowanie zbyt popularnych słów i fraz kluczowych. Wiara we własne możliwości jest zjawiskiem pozytywnym, to jednak realna ich ocena jest największym atutem, jaki posiada pozycjoner. Jeśli więc nie możemy jeszcze pochwalić się wystarczająco dużym doświadczeniem, dobrym rozwiązaniem będzie skupienie się na niszach. Co ciekawe, pozycjonując mniej popularne słowa kluczowe można naprawdę wiele się nauczyć. Choć jest to niedopuszczalne, wiele osób rozpoczynających swoją przygodę z pozycjonowaniem koncentruje się przede wszystkim na robieniu kopii istniejących już stron oraz serwisów.

Duplikowanie treści jest nieetyczne, jeśli zaś argumenty związane z etyką nas nie przekonują, pamiętajmy i o to, że bywa surowo karane przez same wyszukiwarki. Błędem jest również umieszczanie w domenie zbyt wielu słów kluczowych. Warto tego unikać nawet pomimo tego, że Google, w czasie oceny strony, do domeny przywiązuje sporą wagę. Adresy wypchane słowami kluczowymi nie są jednak mile widziane, a możliwe krótka domena jest zawsze mile widziana już choćby ze względów czysto marketingowych. Błędem okazuje się też to, co, pozornie, może być uznawane za sukces pozycjonera, a więc zbyt szybkie zdobywanie linków. Niestety, w tej branży liczy się przede wszystkim cierpliwość, a naturalny przyrost linków jest zawsze wysoko ceniony.

błędy w SEONa celowniku znajdują się zwłaszcza nowe domeny, szkoda więc już na starcie obniżać ich znaczenie. Niebezpieczne okazuje się również pozycjonowanie strony, która nie została wcześniej zoptymalizowana. Tu nie ma żadnych wyjątków, a reguła zakłada, że optymalizacja bezwzględnie poprzedza pozycjonowanie. A co z samą domeną? Wiemy już, że nie powinna być wypchana po brzegi słowami kluczowymi, należy jednak uważać również na domeny z www i bez. Bogactwo czasem nie popłaca zwłaszcza, że Google interpretuje je jako odrębne serwisy. Nieoczekiwanie możemy więc dowiedzieć się, że otrzymaliśmy karę za duplikowanie treści. Bardzo niebezpieczne potrafi być również umieszczanie treści na dole w kodzie strony. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że dla Google priorytetowa jest góra. To ona ma kluczowe znaczenie, tam jest więc również miejsce dla stworzonej przez nas treści. W innym przypadku naprawdę dobra treść łatwo się może zmarnować.