Content Marketing w SEO a pozycje w wyszukiwarce Google

content marketing w seo„Content is King” – brzmi popularne od wielu lat stwierdzenie, rozpowszechniane w branży zajmującej się pozycjonowaniem stron. Do niedawna bardziej liczyła się ilość danych artykułów, która górowała niepodzielnie nad ich jakością. Ostatnimi czasy, wszystko uległo jednak zmianie.

WAŻNA JAKOŚĆ - NIE ILOŚĆ

Treści niskiej jakości bardzo łatwo rozpoznać. Są to:

- strony wyników wyszukiwania

- strony kategorii w sklepie online bez produktów lub z pojedynczymi produktami

- ta sama treść na kilku podstronach serwisu - kopie artykułów, których treść dostępna jest w innych miejscach sieci

- kopie Wikipedii (wykorzystywane czasem w SEO)

- artykuły synonimizowane i mieszane (wykorzystywane w SEO) – generowane automatem treści

- fora internetowe zawierające SPAM.

JAKIE TREŚCI SĄ DOBRE?

Nowe algorytmy, wprowadzane regularnie przez firmę Google, sprawiają regularnie nieustanne problemy wszystkim osobom, które zajmują się marketingiem internetowym. Specjalne zabezpieczenia dbają bowiem o to, by treści niskiej jakości nie plasowały się zbyt wysoko w wynikach wyszukiwania – to użytkownik i jego potrzeby są bowiem najważniejsi. Jakie więc treści są najodpowiedniejsze i jakie przejdą pozytywnie coraz ostrzejszą weryfikację przez firmę Google?

Szansę na to mają treści:

1. Wciągające Jeśli internauta klika w wynik wyszukiwania, jednak po chwili wraca i sprawdza kolejną stronę, oznacza to, że dany wynik nie spełnia jego oczekiwań. Podobnie nie spełni zapewne oczekiwań kolejnego użytkownika. Jeśli Google widzi to parokrotnie, uznaje (zapewne słusznie), że link jest nieprzydatny i wręcz podejrzany – być może wygenerowany sztucznie. Powinien zatem zostać usunięty.

2. Naturalne Rekomendacja, jaką branża SEO miała dla swoich redaktorów – jak najczęstsze używanie w danym tekście słów kluczowych – jest już nieaktualna. Algorytmy Google są bowiem obecnie tak czujne, że potrafią bezbłędnie rozpoznać sztucznie wygenerowane treści, podejrzaną powtarzalność danych fraz oraz dziwny kontekst zawartości artykułu.

content marketing3. Skanowalne Długi i jednolity tekst jest mało zrozumiały dla przeciętnego czytelnika. Niektórym internautom nie będzie się nawet chciało zagłębiać w jego treść – wybierze bowiem artykuł bardziej przejrzysty. Ważne jest więc, aby podzielić treść na akapity, oddzielić od siebie poszczególne jego części śródtytułami oraz dodać mnóstwo tabel, ramek, list, podkreśleń i pogrubień.

4. Multimedialne Chodzi tu o teksty, zawierające filmiki i zdjęcia.

5. Angażujące Chodzi o teksty aktualne, bądź skoncentrowane na bardzo kontrowersyjnych tematach.

6. Wirusowe Treści, które rozchodzą się wirusowo, docierają do szerszego grona odbiorców. My zaś zyskujemy dzięki nim wartościowe i naturalne linki.

7. Zaufane Google preferuje treści, które może powiązać z konkretnym autorem.